Als ik een … was, was ik ….

Hee allemaal!

Vandaag een tag die ik stiekem heb overgenomen van : http://thesmellofvanilla.blogspot.com/2012/02/tag-als-ik-een-was-was-ik.html

Als ik een maand was, dan was ik december.
Als ik een dag was, dan was ik zaterdag.
Als ik een tijdstip was, dan was ik 10:00 
Als ik een planeet was, dan was ik Aarde en als dat niet mag Jupiter
Als ik een zeedier was, dan was ik zo’n Nemo vis
Als ik een meubelstuk was, dan was ik een tafel

Als ik een richting was, dan was ik zuid
Als ik een vloeistof was, dan was ik water
Als ik een boom was, dan was ik een grote klimboom
Als ik een gereedschap was, dan was ik een hamer
Als ik een bloem was, dan was ik een roos
Als ik een weersoort was, dan was ik een warme zomerzon
Als ik een muziekinstrument was, dan was ik een piano.
Als ik een gezichtsuitdrukking was, dan was ik een glimlach.
Als ik een kleur was, dan was ik turkoois
Als ik een emotie was, dan was ik blijdschap.
Als ik een soort fruit was, dan was ik een aardbij
Als ik een geluid was, dan was ik een zingende merel/mus enz.
Als ik een element was, dan was ik water
Als ik eten was, dan was ik pizzaAls ik een auto was, dan was ik een Porsche
Als ik een plek was, dan was ik een bos of een tropisch eiland
Als ik een stof was, dan was ik zacht, zijde ofzo.
Als ik een smaak was, dan was ik zuur

Als ik een voorwerp was, dan was ik een laptop.
Als ik een lichaamsdeel was, dan was ik een hoofd
Als ik een liedje was, dan was ik P!nk – Dear Mr. President
Als ik een paar schoenen was, dan was ik een paar superstoere hakken zoals deze:
Wat leuk dat je een reactie achter wil laten! Let er wel op: -Opbouwende kritiek. -Respecteer elkaar. -Niet schelden & hou het gezellig! x

