Mijn moeder

Net rond 23:00 liep ik naar de badkamer om te gaan plassen. Ik had mijn moeder horen hoesten maar wist niet of ze wakker was want soms doet ze dat ik haar slaap. Ik liep dus naar de badkamer en hoorde mijn moeder “Hoi” zeggen. “Hé” zei ik terug, “Ben je nog wakker?” “Ja” antwoordde, vanzelfsprekend 😉 Toen ik klaar was en doortrok, het licht achter me uitdeed en mijn moeder weltrusten wenste bedacht ik me iets. Ik las net het artikel van Teske . Over genieten. Ik ben de laatste tijd echt veranderd en geniet van ieder moment ik mijn leven. Het zonnetje dat laag schijnt en de bomen mooi verlicht, een vrouw die naar me lacht op de fiets, mijn hond die goed loopt ( hij loop heel slecht buiten ), de slappe lach hebben met vriendinnen en zo kan ik nog eeuwen doorgaan. Genieten moet je allemaal doen. Want voor je het weet is het te laat en ben je er niet meer. Ik bedacht me dat ik weinig knuffel met mijn moeder terwijl ik zielsveel van haar hou. Ik ging bij haar liggen en kletste honderduit en mijn moeder luisterde. Ik vertelde over iets wat ik gemaakt had, muziek, blogs en over dat mijn moeder met haar voeten wiebelt. Ze draaide zich om en sloeg een arm om me heen, begon me te kietelen en te lachen. Het voelde goed. Ik genoot en zakte een beetje weg en wist dat ik naar mijn eigen bedje moest omdat mijn vader waarschijnlijk ook zo kwam en dan moet ik toch terug. Ik gaf haar een kusje op haar neus en zei nog een paar keer: “Ik hou van jou.” Die kleine dingetjes. Dicht tegen haar aan liggen. Tegen haar zeggen dat ik van haar hou. Die kleine dingetjes zorgen ervoor dat ik nog even mijn laptopje pak om dit moment niet meer te vergeten.

1 reactie
  1. Teske zei:

    Heel mooi om te lezen!

Wat leuk dat je een reactie achter wil laten! Let er wel op: -Opbouwende kritiek. -Respecteer elkaar. -Niet schelden & hou het gezellig! x

