This one’s for mama!

Hee allemaal!

Hier zit ik dan. Om 7 voor 11 een berichtje te tikken omdat ik het mezelf verplicht. Morgen komt wel ff een update van het kerstdiner maar nu eerst iets belangrijkers: Serious Request 3FM. Ik denk dat jullie het allemaal wel kennen! Een actie die 3FM opgezet door ieder jaar een week lang drie mannen in het glazen huis te zitten zonder eten. Ieder jaar stellen ze een nieuw doel op waar ze geld voor inzamelen.

Dit is nu de 4e dag dat ze in het huis zitten en iedere ochtend kijk ik wel even. Zelf heb ik nog niks geschonken maar ben wel van plan dat nog te gaan doen. Ieder jaar hebben ze een nieuw doel en thema en dit jaar was het thema:  This one’s for mama. Een actie die geld inzamelt voor moeder die in de oorlog hun man voor een tijdje kwijt zijn of helemaal kwijt zijn door de oorlog en die alleen voor hun kinderen moeten zorgen. Dat is voor moeders ontzettend zwaar om alleen voor een kind te zorgen. Vaak zijn de gezinnen ook nog erg arm en als je er dan in je eentje voorstaat.

Moet jij je voorstellen dat je je moeder moet missen of als dat al gebeurt is. Je moeder is het licht in een gezin dat alles voor je doet. Je moeder brengt je overal naartoe en wij zeggen altijd maar: ja ga nou maar mam! Maar als je moeder er later niet meer is heb je er spijt van dat je je moeder nooit echt hebt bedankt. Moet je je bedenken dat jou moeder niet meer voor jou zou kunnen zorgen en dat jullie haast niet konden overleven door oorlog. Je moeder zorgt voor alles in het huis en kan je vertrouwen. Mijn moeder heeft en zorgt altijd voor mij. Ze steunt mij en troost mij. Is blij met mij als ik blij ben en is gelukkig als ik gelukkig ben en zo hoort het ook. Maar wat nou als dat niet meer kan? Doordat je te weinig geld hebt of er alleen voor staat? Wat dan? Dan wil je toch ook steun en kunnen overleven?! En om deze reden zou ik geld doneren.

Al is het maar €1,- ! Het is geld. En als je die ene euro uitgeeft voor een broodje wat jij wel kan betalen gun het dan iemand anders die het veel harder nodig heeft ook!

Alsjeblieft doneer!

Justcallmedonna de zus van Teske heeft ook een filmpje gemaakt:

http://www.youtube.com/user/justcallmeDonna?blend=1&ob=video-mustangbase#p/u/1/wblF2ymEETQ

& Sanne ook:

http://www.youtube.com/user/schatteke?feature=chclk#p/a/u/2/A0A9AWEq2ts

Alsjeblieft help die moeders door €1,- te doneren!

Hier wou ik toch even aandacht voor vragen omdat dit een ontzettend belangrijk onderwerp is en dat je daar aandacht aan moet besteden!

xxx

THIS ONE’S FOR MAMA!

Wat leuk dat je een reactie achter wil laten! Let er wel op: -Opbouwende kritiek. -Respecteer elkaar. -Niet schelden & hou het gezellig! x

